Katarzis

Epres pillecukor

2015. november 19. - Katarzis blog

 Eredetileg epres brownie-t akartam készíteni, ezért is vettem ki egy zacskó szamócát a fagyasztóból. Csak aztán nézem a receptet, 5 dkg eperpüré kell hozzá, nekem pedig itt van kiolvadva 40 dkg-nyi. Ezért lett a brownie helyett pillecukor, hát nem épp egy fogyókúrázós nyalánkság egyik sem, de ebben szinte-szinte van annyi gyümölcs, mint cukor, ezért már egy jó pont jár neki.

epres pillecukor

 

Hozzávalók

 

40 dkg eper

40 dkg cukor

2 evőkanál méz

pár csepp vanília-aroma

25 g zselatin

2,5-3 dl víz

olaj és sütőpapír 

kevés porcukor és keményítő a forgatáshoz

 

Elkészítés

 

A kiolvadt epret szétnyomkodtam, pár percig főztem, hagytam langyosra hűlni, majd egy szitán áttörtem. Kb. 2 dl-nyi epervelőt kaptam.

Ezt visszatettem főni a cukor felével és kb. 15-20 percig gyakori kavargatás mellett besűrítettem.

Közben 1,5 dl vizet felforraltam a cukor másik felével, s amikor már nem volt forró, belekevertem a szirupba a mézet és a vanília-aromát is. A zselatint is elolvasztottam 1,5 dl-nyi forró vízben (főzni nem szabad!). Egy keveset a cukros vízből is öntöttem hozzá, majd az egészet átszűrve öntöttem az eperhez, ne legyenek benne zselatin-szemcsék.

 

P1010326-300x225.jpg Habbá verés előtt

 

  Kézi mixerrel elkezdtem belőle habot verni. Ez nem 1-2 perc, inkább 10, de ekkorra az egész kifehéredik és a térfogata is megnő. Túl kemény és masszív hab nem lesz belőle, le fog folyni a keverőkarról, nem úgy, mint a felvert tojáshab.

  Egy magasabb falú, kisebb tálcára vagy egy műanyag edénybe tegyünk sütőpapírt, vékonyan kenjük meg olajjal, (a szélét is) és ebbe öntsük a masszát. Pár óra alatt megkeményedik és fel tudjuk apró kockákra szeletelni. Én keményítővel hintettem be a kést, hogy ne ragadjon nagyon hozzá.

Minden kis kockát egyenként forgassunk bele keményítővel összeszitált porcukorba, és rakjuk szét, hogy tudjon kicsit száradni.

Kicsit gyakran jár utána az ember arrafelé, ahol hagyta. :D

epres pillecukor

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása