Katarzis

Így készül a bécsi palacsinta

2017. november 18. - Katarzis blog

Volt nekünk egy bevált rakott túrós palacsintánk, de mióta megkóstoltuk ezt a bizonyos "bécsit", nem is kérdés, melyiket készítsem. Egy kicsivel van csak több munka vele, habot kell verni a töltelékhez és egy tejszínes öntet is megy a tetejére, de épp ettől lesz isteni, a hagyományos palacsinták ezt szépen magukba szívják, megduzzadnak, szinte olvadnak a szájban. Aki kitalálta, tökéleteset alkotott.

Hozzávalók:

(a 27×21 cm-es ovális hőálló edénybe nekem ennyi fért)

 12 darab kisült palacsinta (25 dkg liszt, 2 tojás, 4 dl folyadék (több tej, kevesebb víz), csipet só, cukor-ebből a mennyiségből 14-15 darab palacsintát sütök)

Töltelékhez:

  • min. 35 dkg túró
  • 3 tojás
  • 10 dkg vaj
  • 10 dkg cukor (én egyre kevesebb cukrot használok, 1 évvel ezelőtt itt ez a recept 20 dkg cukorral szerepelt volna)
  • 1 marék mazsola (elhagyható)
  • 1 citrom reszelt héja
  • 2 vaníliás cukor

Öntethez:

  • 2,5 dl tejszín (volt már olyan, hogy csak tej volt itthon, ugyanolyan finom lett vele, talán kicsit "levesebb" maradt a végén, de aztán beszívta)
  • 5 dkg cukor
  • 2 egész tojás

Elkészítés:

  • a vajból elveszünk egy keveset kikenni a hőálló tálat
  • a töltelékhez kettéválasztjuk a tojásokat, a fehérjét habbá verjük, a sárgáját kikeverjük a többi vajjal, cukorral, vaníliás cukorral, hozzáadjuk a túrót, mazsolát, citromhéjat, aztán a felvert habot is óvatosan beleforgatjuk
  • a palacsintákat megtöltjük (ne sajnáljuk belőle, hadd legyenek jó ducik), kettévágjuk, vágott felükkel felfelé és egymást félig fedve rakjuk a hőálló edénybe

  • az öntethez a tojást összekeverjük a cukorral, hozzáadjuk a tejszínt is és nyakon öntjük vele a palacsintákat, kicsit megmozgatjuk, hogy jusson alulra is
  • az én edényem színig tele lett, ezért egy nagyobb tepsibe állítottam, így tettem be a sütőbe, ha esetleg folyik, ne a sütő aljába csöpögjön le az édes tejszín
  • 25-30 perc alatt készre sül
  • porcukorral meghintjük 

 

Alapvetően melegen tálaljuk, de szerintem hidegen is ugyanolyan finom.

Jó étvágyat!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ibolya Frauth 2017.12.15. 23:29:54

Nagyon jok a gyors és egyszerű receptek. Szeretnék receptet cserélni amit az elfoglalt háziasszony is hamar gyorsan el tud késziteni. Nagyon szeretem az oldalt.

Katarzis blog 2017.12.16. 13:21:47

Nagyon szépen köszönöm kedves szavaidat és szívesen látlak bármikor akár itt, akár a blog facebook oldalán, ott közvetlenebbül is tudunk beszélgetni, ötleteket, recepteket adni egymásnak. :)

Edit 2018.02.11. 15:02:21

Nagyon finom palacsinta. Annyit fűznék hozzá, ennyi palacsintához kevés a 30 dkg túró. A 45 dkg-os nyugodtan mehet bele, pedig nem is tettem sokat a palcsikba.

Katarzis blog 2018.02.11. 22:53:26

Attól is függ, milyen nagy serpenyőben sültek a palacsinták. Az enyémek olyan kicsikék. Első készítéskor bekavartam én is az 50 dkg túrót, de sok kimaradt, megenni se mertük a nyers tojás miatt, ezért kevés lisztet adtam hozzá, sült belőle 2-3 túrófánk. Köszönöm, hogy írtál. :)

Vasvári Márti 2018.03.10. 13:51:43

Szeretném kipróbálni, nagyon ínycsiklandóan néz ki! :) köszönöm a receptet! Annyi kérdésem volna, hogy hány fokon, milyen módon süssem a sütőben? Köszönöm a választ!

Katarzis blog 2018.03.10. 16:05:58

Kedves Márti! Én 180°-os sütőben 25-30 percig sütöm, ha a teteje nagyon pirulna, de még "leves", akkor az utolsó 10 percre fóliával letakarom, hogy felül ne égjen, de azért tudja beinni a tejszínes öntetet. Jó étvágyat hozzá! :)

Andja Lukic 2018.03.13. 16:33:44

Krasno

Fekete Erika 2018.03.19. 14:38:48

Nekem az lenne a kerdesem, hogy az ontetbe az egesz tojasokat kell belekeverni? Nagyon koszonom Erika

Katarzis blog 2018.03.19. 19:24:27

Igen, én kézi mixerrel a tojásokat és a cukrot összekeverem (nem habbá verem, csak fellazítom), aztán bele a tejszín és kész is. :) De ha van maradék tojássárgája, amit ide pont el lehetne használni, akkor szerintem az is elég.

Fekete Erika 2018.03.20. 08:11:55

Koszonom szepen a gyors valaszt!

Zsuzsanna Szamosi 2019.03.17. 11:35:06

Isteni ez a recept ! Most csinalom másodjára és mèg az olasz szájíznek is nagyon bevált ! A túró szerintem is kevés ( de azt is hozzáteszem hogy Svájci túróval csináltam ami itt puhább és nem annyira zsíros mint az otthoni ) és kevesebb cukorral csináltam ( 6dkg ) . Ez lett most a kedvencem ! Köszönöm

Maris Horváth 2019.07.18. 09:30:44

Helló! Szerettem volna kinyomtatni, de csak a recept elejét tudtam. Nem tudom mi a probléma. Szép napot mindenkinek.

Katarzis blog 2019.07.22. 14:11:02

Szia! Később sem sikerült? Talán valami technikai gond lehet nálam vagy nálad. :(
süti beállítások módosítása