Katarzis

Citromos álom

2018. január 08. - Katarzis blog

 Még mindig nem kerültünk túl messze az ünnepektől, az igazán édes, nehéz sütemények egyelőre nem mozgatják meg egyikünk fantáziáját sem. Van viszont egy könnyű, citromos, babapiskótás, sütés nélkül készíthető desszert, ami jöhet télen-nyáron és szerintem sokan ismeritek is, ez a Citromos álom.

  (Bár a családban csak én rajongok a citromos ízekért, ezért a sütiért mindenki odavan.  :)  Pedig nem sajnálom belőle a citromot... hátha... :D  ) 

Hozzávalók:

  • 200 g babapiskóta
  • 3,5 dl tejföl (lehet kevesebb is, de így lesz igazán krémes)
  • 8-10 evőkanál porcukor (ízlés szerint)
  • 2 kisebb, kezeletlen héjú citrom+ fél citrom díszítéshez
  • vanília
  • 3 dl behűtött habtejszín (én mindig 35%-ost veszek, az szépen felverődik)

Elkészítés:

  • a tejfölben elkeverjük a porcukrot, vaníliát, a 2 citrom lereszelt héját és legalább másfél citromnak a levét
  • a habtejszínt jól felverjük, majd összeforgatjuk az édes-citromos tejföllel
  • a tál aljára kevés krémet teszünk, erre jön egy réteg babapiskóta; a krém felét ráborítjuk, ismét babapiskóta, aztán a krém másik felével zárunk 
  • egy éjszakára hűtőbe tesszük (a krém keményedik, a babapiskóta puhul)
  • tálalás előtt citromkarikákkal és- ha találtok még a kertben vagy van bent cserépben- citromfűvel díszíthetjük (én nem találtam :( )

 

Jó étvágyat!

Alaprecept: Kulka Jánostól.  :)  ♥

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kissné Gizike 2019.01.22. 05:20:44

Örömmel nézegetem,olvasgatom,tetszik,ötletes hasznos dolgok vannak!

Katarzis blog 2019.01.22. 07:56:28

Köszönöm, mindig szívesen látlak, örülök, hogy találsz hasznos ötleteket! :)

Judit Elischer 2019.01.24. 09:06:35

Ma megcsináltam ezt a sütit,remélem jól sikerült.Majd délután lemeózza a gyermekem.Köszönöm a receptet Judit

Rzsébet Rádli 2019.07.21. 12:49:23

Tegnap elkészítettem, most teszteltem!! Valami fenséges, Isteni finom lett....katarzis!! :-) Köszönöm a lehetőséget! :-)

Katarzis blog 2019.07.22. 14:11:59

De jó! Nagyon örülök, váljék egészségetekre! És köszönöm a visszajelzést!
süti beállítások módosítása