Katarzis

Epres-tejszínes házi fagylalt

2016. május 25. - Katarzis blog

Soha nem készítettem idehaza fagylaltot. "Fagyigép nélkül úgysem lesz az igazi"-olvastam valahol, és emlékszek is egy jégdarabos-nem túl ízletes házi fagyi-élményre még gyerekkorból.

 De ezt az eperfagyit nem tudtam kiverni a fejemből. A hozzáértők inkább parfénak neveznék, ami legalább annyira fenséges dolog, mint a jégkrém, sőt épp ez az elnevezés a garancia arra, hogy nem egy vízízű, hanem egy ízekben gazdag, selymes-krémes,  jéghideg finomság receptje van előttünk.

 

Eperfagyi

 

Hozzávalók:

  • 2,5 dl tej
  • 18 dkg cukor
  • 5 tojássárgája
  • 5 dl tejszín
  • 25 dkg eper+5 dkg cukor
  • vanília
  • 1 csipet só

 

Elkészítés:

  • a tejet a cukorral felforraltam, addig forrt, amíg a cukor teljesen el nem olvadt
  • kézi mixerrel gyorsan összekevertem a tojássárgáját egy tálban és lassan hozzáadtam a forró tejet (tényleg lassan, különben összekapja, csomós lesz) 
  • az egészet visszaöntöttem a lábasba és forráspont alatt tartva besűrítettem
  • kikapcsoltam, hozzáadtam a sót és a vaníliát
  • szoba-hőmérsékletűre kihűlt, ekkor betettem a fagyasztóba másfél órára
  • az epret turmixgépben összetörtem az 5 dkg cukorral
  • a hideg krémhez hozzáadtam a tejszínt, és az eperpépet és még 6-7  percig a géppel kevertem a masszát
  • egy (nem túl magas, inkább lapos) zárható dobozba öntöttem és (gyakran ellenőrizve, hogy tényleg ott van-e még és nem-e veszített a finomságából) lefagyasztottam, közben 3-4-szer meg is kavargattam
  • 4-5 óra alatt fagyott meg teljesen, de ekkor már meleg vizes kanál kellett az adagoláshoz

 

Próbáljátok ki, nagyon finom, igazi epres! Jó étvágyat!

Krémes eperfagyi házilag

 

 A május a Katarzis blog gasztro kategóriájában a házilag készíthető finomságok hónapja. Leginkább olyan élelmiszerek elkészítését mutatom be, amelyeket általában vásárolni szoktuk. Tarts velem, ha te is keresed az olcsóbb megoldásokat, de legfőképpen akkor, ha szeretnél egészségesebben, természetesebben, adalékanyag-mentesen étkezni, hacsak van rá lehetőség.

A képre kattintva jobbnál-jobb házilag készíthető recepteket találsz.

Készítsd magad hónap!

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása