Katarzis

Isteni zabpelyhes keksz müzlikeverékből

2017. szeptember 09. - Katarzis blog

Férjem nemrég kedveskedni szeretett volna és hozott nekem egy nagy csomag granolát, majdnem 50%-os gyümölcstartalmút. (Látja, hogy mindig sütögetem magamnak és keresem a hozzávalókat, hogy változatos legyen, ne mindig ugyanolyan, na ebben volt minden: mogyoró, brazil dió, banánchips, kókuszpehely, napraforgómag, aszalt ananász, sárgabarack, szultána mazsola stb)

  Annyi volt a gond csupán, hogy kibontás után derült ki, hogy ez nem is granola, csak natúr zabpehely, de tényleg rengeteg finomsággal feldúsítva.

   Sajnos még így sem kapott rajta senki. Előbb jött az ötlet, hogy ugyanúgy nyakon öntöm vajjal, mézzel és megpirítom, mint a saját összeállításút, de aztán arra gondoltam, sütök én ebből zabpelyhes kekszet, soha ennyiféle hozzávalót nem fogok egy keksz miatt összevásárolni. 

   Azt hiszem, érdemes volt ennyire leleményesnek lennem. :D

 Hozzávalók: 

  • 350 g müzlikeverék
  • 15 dkg vaj
  • 2 tojás (pici tojások voltak, kitett a kettő egy jó nagyot)
  • 12 dkg cukor (lehet kevesebb is, illetve helyettesíthető mézzel)
  • 1 citrom reszelt héja
  • 15 dkg liszt
  • 1 csapott teáskanál sütőpor
  • csipet só

Én ezt a müzlikeveréket használtam (egy saját márkás termék), de szerintem bármelyik jó hozzá:

Elkészítés:

  • a vajat összekeverjük a cukorral, tojással, sóval
  • hozzákeverjük a sütőporos lisztet, citromhéjat, müzlikeveréket
  • vizes kézzel diónyi golyókat formázunk, éppen csak kicsit összenyomjuk kb 4 cm-es korongokká
  • kizsírozott tepsibe vagy sütőpapírra rakjuk, egymástól legalább 4 cm távolságra
  • a kész keksz kap egy kis színt, de puha; még forrón, óvatosan szedjük le a sütőpapírról
  • kihűlés után kicsit megkeményednek, kellemesen ropogósak

Érdemes megkóstolni!

A granola pedig, mindannyiunk kedvence, így készül nálam:

 Készíts granolát, finom és egészséges regelit!

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása