Katarzis

Papanasi, a román túrófánk

2018. február 13. - Katarzis blog

A néphagyomány szerint ma éjfélkor véget ér a farsangi időszak, azt hiszem ezzel a különleges fánkkal sikerült méltóképp búcsúztatnom. Illetve csak a neve és a tálalása az, ami különleges a papanasi-nak (ejtsd: pápánás), a román túrógombócnak, de ha vettek egy pillantást a receptre, láthatjátok, hogy egy nagyon is egyszerű, olajban sült tésztáról van szó. 

Hozzávalók:

(ebből a mennyiségből nekem 17 db nagy korong lett és ugyanennyi "apróság")

  • 30 dkg túró (zsíros, áttört)
  • 20 dkg liszt
  • 2 egész tojás (ha jó nagy, akkor 1 is elég)
  • csapott teáskanál sütőpor
  • csipet só
  • fél citrom reszelt héja
  • 1 vaníliás cukor
  • 2 evőkanál cukor (egyes receptekben egyáltalán nincs, másokban ennek a triplája, de mivel készen is porcukrozható illetve a gyümölcsszósz is édes, én ennyit megfelelőnek gondoltam)
  • kisütéshez olaj
  • tálaláshoz tejföl, porcukor, lekvár vagy gyümölcsszósz (áfonya, szeder, eper, málna)

Elkészítés:

  • a hozzávalókat összegyúrjuk, formázhatjuk egyszerűen kézzel, de lisztezett deszkán ujjnyi vastagságúra ki is nyújthatjuk, kiszaggathatjuk (a nagy korongot 9, a közepét 3 cm átmérőjű szaggatóval szúrtam ki)
  • a középről kiszúrt részekből golyókat formázunk

  • forró olajban mindkét oldalukat aranyszínűre sütjük, konyhai papírtörlőre kiszedjük
  • tálaláskor 1 vagy 2 nagy korongot még melegen leöntjük a tejföllel, tetejére helyezzük a kicsi gombócot, aztán meglocsoljuk a gyümölcsszósszal

Jó kérdés, hogy mivel kell enni...én a kezeimet használtam. :D

Jó étvágyat!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása