Katarzis

Epres szultán-csemege

2015. június 11. - Katarzis blog

Ismeritek a lokumot, amit szoktak török csemegének vagy szultán-csemegének, szultánkenyérnek  is nevezni?

Az eredeti lokum vízből, cukorból, kukoricakeményítőből és zselatinból készül, rózsavízzel vagy citromlével ízesítik és ételfestékkel színezik ellenállhatatlanul csábítóvá.

Még soha nem készítettem és talán nem is ettem ilyet.

Tegnap este viszont egy baráttól kaptam "csak úgy" egy láda szamócát, aminek nagyon örültem-a gesztusnak is, a szamócának is-, de mivel épp a héten gondoskodtam a téli szamóca-ellátásunkról, (lett lekvár, szörp és 2-3 kg ment a fagyasztóba is), kicsit töprengésbe estem, hogy mi legyen a sorsa ennek a 10 kilogrammnak.

Nekiestem a világhálónak és  böngészés közben rátaláltam  az epres lokumra. Igaz, ez csak fél kg eper felhasználását oldja meg, a "mi legyen a többi 7 kg-ból?" :) , de annyira különlegesnek találtam a leírás alapján, hogy ma reggel az volt az első, hogy elkészítettem.

 

epres szultán csemege

Nagyon egyszerű.

Hozzávalók:

  • 40 dkg szamóca (lehet fagyasztott is)
  • 30 dkg porcukor
  • 30 g zselatin
  • 1 citrom leve

 

Elkészítés:

  • a szamócát megmossuk, lecsepegtetjük és összetörjük. (Én kézzel álltam neki, de lehet mixerrel is.)
  • hozzáadjuk a zselatint, várunk 5 percet, hogy duzzadjon, aztán feltesszük főni
  • a porcukorból kiveszünk 2 kanálnyit, a többit hozzáadjuk az eperpéphez
  • 3-4 percig forráspont alatt melegítjük, hogy elolvadjon a zselatin, a végén a citrom levét is hozzáfacsarjuk, óvatosan, hogy mag véletlenül se menjen bele
  • elzárjuk és hagyjuk kicsit hűlni (az eredeti recept nem írja, hogy át kell szűrni, de én átpasszíroztam, másfél evőkanálnyi mag és rost jött ki belőle, ezt kidobtam)

P1010162

  • ezután elkezdjük turmixolni,  kb. 6-7  perc alatt kifehéredik és megsűrűsödik. (Nem fehér színt kell várni, csak olyat, mintha tejet öntöttünk volna bele.)

P1010163

 

  • egy tálcára folpackot vagy sütőpapírt terítünk, és a masszát beleöntjük 
  • most jön a legnehezebb rész: hideg helyre tesszük, kell 2-3 óra, hogy megkeményedjen
  • keményítővel meghintett késsel csíkokra vágjuk majd felkockázzuk

epres szultán-csemege

 

 Az eredeti recept még keményítős porcukorral való behintést is ír, (ezért vettem ki a két kanállal), de én úgy gondoltam, van ebben elég cukor és csak keményítőbe forgattam bele. :)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása