Katarzis

Milkshake fagylaltból- olyan finom, mint a mekiben

2015. július 26. - Katarzis blog

 A héten a nagy kánikulában gyakorlatilag senki nem kívánt rendes ennivalót. Csak a fagyi, a jégkása, a rengeteg folyadék, nálam még a hideg saláták valamilyen megkent kenyérrel-ezek fogytak úgy- ahogy; a főtt ételekre, ami a családanyák szerint a rendes kaja, "hát ezért főztem?" mindenki csak a száját húzogatta.

Én pedig olyan örök aggódó vagyok "jaj, mi lesz, ezek itt alultápláltságot szenvednek el, szeptemberre mindenki úgy fog kinézni a családban, mint egy afrikai éhező", ezért gondoltam, ha mást nem, egy kis kalóriadús tejet becsempészek mindenki szervezetébe.

Lehet, hogy a doboz tejszínes fagyi a trükközésem nélkül is elfogyott volna, de én gondoltam egyet és shake-t készítettem mind az egész dobozból (50 dekából).

3 ízben:

vaníliásan, csokisan és epresen.

Első lépésben kivettem a fagyasztóból egy kis doboz epret. Aztán felforraltam és teljesen lehűtöttem egy fél liter házitejet. (Bolti tej mehet, úgy ahogy van, az pasztőrözött, tiszta.)

A fagylaltot kivettem a fagyasztóból, 1-2 percig vártam, hogy engedjen a kőkeménységből, majd összeturmixoltam a hideg tejjel, 2 kanál cukorral és két kávéskanál vanília-aromával. Ekkor 3 felé öntöttem.

1 rész maradt így, vaníliásan, ezzel nem volt több tennivaló.

Vaníliás milkshake fagylaltból- olyan finom, mint a mekiben

 Az egyik harmadot befőttesüvegbe töltöttem, reszelt étcsokoládét adtam hozzá és jól összeráztam. Instant kakaó is tökéletes a célra, csak ha az cukrozott, azzal már nagyon édes lesz. Ha valaki eleve ilyen kakaóval akarja, a legelején a cukrot hagyja ki belőle.

Csokis milkshake fagylaltból- olyan finom, mint a mekiben

 

A harmadik rész epres lett. A turmixban maradt shake-hez hozzáöntöttem a megolvadt epret, 1-2 perc és kész is volt.

Epres milkshake fagylaltból- olyan finom, mint a mekiben

 

Tehát:

50 dkg fagylalt (vanília vagy tejszín ízű)

0,5 l tej

2 kanál cukor

ízesítőnek: vanília-aroma, csoki-reszelék, eper

díszítéshez: tejszínhab, tényleg csak a látvány kedvéért

Ennyi az egész.

 

És tudjátok mi volt a legjobb az egészben? Az örömteli visítás, amit a gyerekek hallattak, amikor meglátták. És persze a dicséret:

"Anya, ez sokkal, de sokkal finomabb, mint a mekiben!"

Ugye, ugye? Már csak ezért is megérte ez a "NAGY MUNKA."

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Imola Elekes 2015.08.07. 10:11:06

Nagyon jól hangzik! Még pár hónapja vettem a Media Marktban egy turmix gépet, végre megtaláltam a tökéletes receptet, amivel felavathatom :)

madre 2015.08.07. 11:41:19

Bizony, ha van egy jó turmix a háznál, azzal nagyon sok finomság készíthető. Leld benne sok örömed, használd ki alaposan és jó étvágyat kívánok mindent "turmixsághoz", kedves Imola!
süti beállítások módosítása