Katarzis

Szederbefőtt mindenféle macera nélkül

2015. augusztus 19. - Katarzis blog

Ez a szederbefőtt akár a lusta asszonyok szederszörpjének is kinevezhető. Nem kell pépesíteni, se szitán áttörni, csak a nyers gyümölcsöt sziruppal leforrázni és kész. Kipróbált, bevált recept, évek óta így készítem. A szeder érettségétől függően a kapott befőttlé lehet akár mézédes is, nagyon tömény, ilyenkor felhígítjuk vízzel vagy szódával, finom, különleges ital.

 

  A szedret megmossuk, lecsepegtetjük. A jól kimosott (csavaros) üvegeket  a 3/4 részéig rakjuk nyers szederrel. Ha egyforma üvegek vannak, akkor elég csak egybe vizet önteni, tele az üveget, majd visszaönteni egy mérőpohárba és a mért decilitert beszorozni az üvegek számával.

 Én 3 decis üvegekbe raktam, erre 2,2 dl víz ment. Minden üveghez 2 evőkanálnyi cukornak is adva helyet egy üveghez 2 dl vizet számítottam, amit feltettem főni (a cukorral), és amikor forrt,  kimertem az üvegekbe, rá a szederre. Egy kis tartósítószert azért szórtam a gyümölcsre, "biztos, ami biztos".

 Csavaros tető rá, majd ment a száraz dunsztba, tehát sok-sok takaró alá.

Szederbefőtt mindenféle macera nélkül

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ted Maxing 2017.08.02. 13:49:01

Szia! Én sajnos nem tudok gázon főzni, de ezt kipróbálom. Ha jól veszem ki, csak a szirupot kell főzni, a szedreket nem. De gondolom, előtte az üvegeket és a kupakokat fertőtleníteni kell. Tényleg könnyűnek tűnik. Csak cukor kell hozzá és egy kevés nátrium-benzoát.

Katarzis blog 2017.08.04. 13:30:46

igen,a forro szirupot csak rámerjük a nyers szederre,és az illetve a jól betakargatàs fertőtleniti Az üvegeket,kupakokat csak forró mosószeres vizben mosom
süti beállítások módosítása