Katarzis

Zabkeksz mézzel és egyéb jóságokkal-kétféle egyszerre

2015. október 07. - Katarzis blog

 Sütemény nélkül nagyon sivár az élet, nekem nem megy, nem vállalom be. De mivel szilárdan megfogadtam, hogy elég volt a rengeteg értéktelen és káros szénhidrátból, és ezentúl csak egészséges nasikat eszek, valami középutat kellett találnom, hogy a kecske is jóllakjon (én) és a káposzta (ígéret megtartása) se sérüljön.


   Ezért kísérletezgetni kezdtem a zabpelyhes kekszekkel. És a cukor teljes elhagyásával is.

   Sikerült zabkeksz nálam túl puhára, túl keményre, túl édesre és fűrészporízűre is. De ezzel a recepttel, amit most megosztani szeretnék veletek, meg voltam elégedve, remélem, ha elkészítitek, nektek is ízleni fog. Olyan finomságokkal ízesítettem, mint mogyoró, mazsola, csokidarabkák, kókuszreszelék. Nana!, ezt nem mindet egyetlen kekszbe kell belesűríteni, én is kétfélét sütöttem, igaz egyszerre, ugyanabból az alaptésztából mogyorós-mazsolásat és kókuszos-csokisat.

Mazsolás-mogyorós és csokis-kókuszos zabpelyhes keksz

 

Elkészítés

 

Egy tálba szórom:

25 dkg zabpehely-apró szemű. Nekem most nagy volt itthon, de aprítógépben 3-4 másodperces munkával tökéletes lesz ez is.
10 dkg liszt-finomliszttel bizony finomabb, mint a teljes kiőrlésűvel vagy a zabliszttel, de azokkal is készítettem már és ehető lett, tehát ezt rátok bízom, melyik legyen
fél sütőpor

A tűzhelyen meglangyosítom:

1,5 dl tej
10 dkg vaj
3-4 kanál méz

Ezt öntöm a száraz hozzávalókra, majd ráütök az egészre egy tojást, alaposan összekeverem.
Ezután veszem ki a massza felét egy másik edénybe, mert most jön az ízesítés.

8 dkg mazsola és 8 dkg pirított és apróra vágott mogyoró vagy dió-az egyik tálkába, a család édesszájú tagjainak.

Fél tábla étcsoki feldarabolva és 2 kanál kókuszreszelék- a másikba, a család csokikedvelő részének. (Ezt csak a tejesen kihűlt tésztába keverjük, hogy a csokidarabkák ne olvadjanak el.)

Az először hígnak tűnő masszát a mogyoró és a kókusz egészen megkeményíti.


Már lehet is rakni kanállal a sütőpapírra, de én nedves kézzel formáztam golyókat belőle, és lapítottam szét a tenyeremben. Igazából azért fontos a nedves tenyér, hogy tudjuk róla a ragacsos tésztát csinosan, formáját megtartva lecsúsztatni.
Ne rakjuk őket túl közel egymáshoz, mert nőnek!

Előmelegített sütőben 15-20 perc alatt készre sül.

A megadott mennyiségből 15 darab mazsolás-mogyorós és 13 darab csokis-kókuszos keksz sikerült.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Evelin Gál 2015.10.31. 18:57:39

Én is szoktam hasonló zabkekszet sütni, viszont nem akkor, amikor le akarok adni pár felesleges kilót. Persze hogy nagyon egészséges ez így meg minden, csak éppenséggel ugyanannyira kalóriadús mint bármely másik keksz. Utána szoktál számolni a kalóriáknak, vagy csak próbálod úgy készíteni a fogyis édességeket, hogy csupán az alapanyagokra figyelsz?

Katarzis blog 2015.10.31. 20:48:47

Szia! Nem is a fogyáson volt itt igazából a hangsúly. A sok egészségtelen édességet szerettem volna lecserélni olyan finomságokra, ami szénhidrát mellett egyéb értékes anyagokat is tartalmaz. Tudom, hogy mogyoró, mazsola, méz ezek mind energiabombák, de egyszerűen nem akarok odáig eljutni, hogy teljesen el kelljen tiltanom magamat az édességektől. Nem szoktam számolni a kalóriákat, viszont amióta ilyesmiket eszek, nem érzek ellenállhatatlan vágyat, hogy menten felfaljak egyszerre fél kiló bolti nyalánkságot. Sőt!, nem is kívánnám már. Zabkekszből a kevés is laktat és ha kiegészítjük ezzel-azzal, kielégíti az édesség-igényünket. Nem szenvedek, és nem érzem azt, hogy "hagyom a fenébe, nem nekem való ez az egészséges életmód". Amióta megírtam azt a bizonyos cikket, Mátol nem falok fel mindent, ami ehető negyed annyi édességet sem eszek, mint előtte. Azért ez is valami. :) Lehet csak annyi, mint egy cigisnek cigi helyett a nikotin-tapasz, még csak a rossz szokástól szabadulok, még szükségem van valamennyi "anyagra." :)
süti beállítások módosítása