Katarzis

Így készíts szörpöt citromfűből!

2016. április 28. - Katarzis blog

Ha van a kertetekben citromfű, és nem nagyon nézegettétek az elmúlt napokban, érdemes vetni rá egy pillantást, mert az enyém idén különösen hamar elérte azt a nagyságot, amikor már nem vétek leszedni és szörpöt készíteni belőle.

Nagyon egyszerű receptje van, az egyetlen gond vele, hogy nem "egy gondolat és már a pohárban van", mert úgy az igazi, ha egy napig vízben áztatjuk a leveleket, csak azután főzhető-fogyasztható. 

 

Citromfű szörp

 

Hozzávalók:

  • 1 csokor citromfű leszedegetett levelei, a felső 5-10 cm-t szárral együtt tettem bele
  • 1 liter víz (nekem ennyi épp ellepte)
  • 1 kg cukor
  • 1 citrom
  • 25 g citromsav

Citromfű szörp készítése

 

Elkészítés:

  • a megmosott leveleket és a karikákra vágott citromot beáztatjuk a hideg vízbe, egy nagyobb fazékba, 24 órára
  • másnap hozzáadjuk a cukrot, a citromsavat és 5-10 percig főzzük az egészet
  • szűrön átszűrjük tiszta üvegekbe és száraz dunsztba tesszük
  • a megfőtt, édes citromkarikákat elfogyasztva bár percig a mennyországban érezzük magunkat (opcionális)   :)

 

Citromfű szörp

 

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Natália Balogh 2016.05.30. 16:34:18

Jajj de jóó!:) Egyszer nagymamám készített citromfű szörpöt, el is kértem tőle a receptet, de sajnos elvesztettem. Nagyon örülök, hogy most erre rábukkantam, így én is készíthetek otthon ilyet. :) Úgy hallottam, hogy a citromfűből készített tea pedig jótékony hatással van az emésztésre. Nekem vannak emésztési panaszaim és úgy örülök, hogy egyre több helyen látok erre házilag gyógymódot. Itt olvastam, hogy a citrom is segít ilyen problémák esetén. http//estheticline.hu/a-citromos-viz-12-jotekony-hatasa/ És elvileg a citromos víz a reggeli kávét is tudja helyettesíteni. Van erről valakinek bármilyen tapasztalata? Előre is köszönöm! (A szörpi receptjéért is örök hálám!:) )

Katarzis blog 2016.05.31. 08:15:34

Nagyon örülök, hogy találtál nálam hasznos olvasnivalót. :) A citromos vízről már én is hallottam, alaposabban még nem néztem utána, pedig rám is rámférne egy gyógyszermentes méregtelenítés és biztosan megold még néhány problémát, amivel orvoshoz nem megyünk, mert annyira azért nem súlyos, inkább elviseljük nap mint nap. A citromos olívaolajat viszont alkalmazom évente 3-szor is, ez kitisztítja az epét, de előzetes ultrahang nélkül ez veszélyes is lehet, mert a köveket is megindíthatja.
süti beállítások módosítása