Katarzis

Hogyan lesz a spárgatökből citromdzsem?

2016. május 22. - Katarzis blog

Különleges, pikáns lekvár, intenzív, 100%-os citromíz. Elsőre talán furcsán hangzik, hogy spárgatök alkotja a nagy részét, de ennek a zöldségnek annyira jellegtelen az íze, hogy aki nem ismeri ezt a receptet talán még gyanakodni sem fog, hogy citromon és cukron kívül más is van benne.  ;)

 

Citromlekvár

 

  Egy kicsit citrom mániás vagyok, ezért első hallás után azonnal ki is próbáltam a tökös citromlekvárt, még évekkel ezelőtt, akkor tanultam főzni. Nekem nagyon ízlett, gyereknek kesernyés volt, férjem eleve nem szereti a citromos dolgokat, így csak magamért később már nem is volt kedvem készíteni. Most viszont eszembe jutott, különösen hogy azóta tanultam egy csomó pitét, muffint, kekszet, palacsintát, melyekhez tökéletesen illőnek érzem ezt az intenzív savanykás ízt. Citromtól (citromfajtától, érettségtől) függ, hogy kiérezhető-e belőle egy kis keserűség, fanyarság vagy tökéletesre sikerül. A magjait mindenképp szedjük ki, szerintem mindössze ennyi ami ezzel kapcsolatban rajtunk múlik. (Ha érzik is valamennyi keserű íz, az ebben épp olyan természetes, "idevaló", mint a grapefruitban vagy a tonicban.)

 

Hozzávalók:

  • 1 kg spárgatök (hámozva, magvai kiszedve)
  • 3 citrom-45 dkg  (kezeletlen héjú)+ 1 citrom leve, mert készen megkóstoltam és túl édes volt, ezért ezt a legvégén facsartam hozzá, utána még egyet forrt
  • 50 dkg cukor (lehet kevesebb is, kóstolgassuk!) 
  • 1 zseléfix (Dr. Oetker Dzsemfix Szuper 3:1-t használtam)

Elkészítés

  • a tököt legyaluljuk
  • fazékba tesszük és összekeverjük a cukorral
  • ezután a citromot jól megmossuk, a héját lereszeljük, a belsejét felkarikázzuk, aztán felkockázzuk, hogy a hártyák minél apróbb darabokban kerüljenek bele (én most a héját is kockáztam, látszódnak is a darabok)
  • ha teljesen simára akarjuk, botmixerrel dolgozzuk össze
  • hozzáadjuk a citromot az addig levet engedett cukros tökhöz és gyakori kevergetés mellett 10-15 percig főzzük az egészet
  • ha a levét elfőné hamarabb, akkor öntünk alá egy kis vizet, a hozzávalóknak meg kell puhulni!
  • hozzáadjuk a zseléfixet és a tasakon lévő utasítás szerint főzzük meg 2-3 percig
  • tiszta üvegekbe kiszedjük és száraz dunsztba tesszük kihűlésig

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása