Katarzis

Ezért ne hagyd soha bekapcsolva a kávéfőzőt!

2017. szeptember 04. - Katarzis blog

Nem régóta van elektromos kávéfőzőnk, a kis kotyogómmal évekig elvoltam, mint Micimackó a mézescsuprával. Szinte sértésnek vettem, ha a férjem említette, hogy kellene már nekünk is olyan, mint másoknak van, illő a 21.századhoz, "de minek? jobb lesz nekem ettől? könnyebb használni? finomabb a kávéja?", aztán már nem is fecsérelt rá szót, csak beállított vele egyik este, ∗cühölte∗ át a nagy dobozt a küszöbön, mint kigyúrt vőlegény a fiatal arát. Abban a hatalmas dobozban volt aztán egy "cseppnyi" gép (és sok-sok kartonpapír a védelméhez). :D

  Be merem vallani, hogy én félek minden elektromos kütyütől... 2 napig... Addig csak kerülgetem, simogatom, ismerkedünk egymással, de ha működésbe kell hozni, mindig jól esik hívni valakit. Na nem a szomszédot (mint tyúkot vágni), de ha vannak idehaza, én bizony nem nyúlok hozzá a jövevényhez. 

   Aztán eltelik a 2 próbanap, nem robbant fel, nem gyulladt ki, onnantól a többieknek "nepiszkapeti!" Majd én csinálom! Óvatosabban! Engedjetek! 1 hónapig féltem, mint egy kényes porcelánt, aztán már ez is csak egy régi darab a többi között, vigyázok rá persze akkor is, de vége a kímélő időszaknak, onnantól bírnia kell a kiképzést.

  Férjem már a legelején megnyugtatott, "ha esetleg, ha netalán" elfelejtem kikapcsolni, az sem gond, 15 perc után automatikusan kikapcsol. (Egyszerűen nem értem, miért tartotta fontosnak ezt az infót nyomatékosan kiemelni. Amikor soha semmit nem hagyok "úgy". Kivéve a vasalót az esküvőnk után egy héttel egy egész éjszakára, de azóta már sok víz lefolyt a Tiszán. Dunán. Vagy még a gázt a serpenyő alatt. A sült krumplit kiszedtem. Odaégett a vacsora? Nem!) A lényeg, hogy igaza volt, használati utasításban is megnéztem ("amennyiben a készüléket a főzési folyamat befejezése után is bekapcsolva hagyja, 15 perc után automatikusan kikapcsol"). Megnéztük, a gyakorlatban is működött.

  Ahogy egyre több időt töltött nálunk a kis masina, egyre többször "maradt úgy", tehát nem kapcsoltam ki, a gombja nem lett visszatekerve az offra, hanem a kávéscsésze jelzésen állt a következő kávéfőzésig. De mindig kikapcsolt 15 perc elteltével, ami nála azt jelentette, hogy elaludt a piros lámpácskája. 

  Csakhogy egyszer nem várt esemény jött közbe!  Áramkimaradás volt valamikor estefelé. Talán észre sem vettük volna, de elment a wifi-jel, az pedig érzékeny pont minálunk mindhármónknak. Szerencsére bosszankodni se érkeztünk, minden helyreállt. Kb. 25 perc elteltével mentem ki a konyhába, és hirtelen nem értettem, hogy mi és miért világít a kávéfőzőmön. Aztán megértettem. "Atyavilág, ez most kávét főz épp, önmagától beindult, ami nem is lenne baj.... de kávé és víz nélkül!" A gép az áramkimaradást és -visszatérést úgy érzékelte, mintha én kikapcsoltam volna (off), aztán kávéfőzéshez vissza(csésze). És tette a dolgát. Olyan mértékben volt felmelegedve minden része minden oldalról, hogy nem tudtam hozzáérni. Gyorsan kihúztam a konnektorból, mintha másodperceken múlna az életünk és képzeletben már ismét az ezeréves kotyogón főztem a másnap reggeli kávénkat. Felkészültem a legrosszabbra, hiszen még fél óra elteltével sem hűlt le. 

  Mindezek után tényleg csoda, hogy nem ment tönkre benne a fűtőszál. Amikor már teljesen lehűlt, reszketve lecsavartam a tetejét, beleszagoltam, óvatosan feltöltöttem és zene volt füleimnek, ahogy 3 perc múlva lefőzte a csészényi próbavizet. (És azóta is főzi a reggeli, a déli, a délutáni kávénkat.)

  De mi történt volna, ha nem vagyunk otthon? Meddig melegszik? Most is kikapcsolt volna valamennyi idő elteltével? Vagy tönkremegy a belseje és azért nem melegszik tovább? Vagy kigyullad? Nem tudom a választ és azt sem, hogy van-e valami beépített védelem erre az esetekre, de nem is szeretném ily módon megtudni.

  Az biztos, hogy én mindig ki fogom ezentúl kapcsolni a kávéfőzőt! Tökéletesek ezek a gépek. Kár, hogy nem tökéletes a világ, ahol használjuk őket.

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása