Katarzis

Narancslekváros zserbógolyók

2017. november 23. - Katarzis blog

Bárki is találta ki és készítette el a legelső zserbógolyót, minden tiszteletem, mert (szerintem) szinte ugyanazt az ízvilágot adja vissza ez a desszert, mint az igazi sütemény. Darált keksz, dió, lekvár, összegyúrjuk, formázzuk, olvasztott csokiba mártogatjuk, az elkészítése is álom a többi karácsonyi édesség bonyolultságához képest.

  A lekvár benne az szinte mindenhol baracklekvár, gondolom olyan nagymamaféle, hosszan főzött, jó sűrű, amiből szinte kell annyi, mint magából a kekszből, hogy jól összeálljon. Én viszont most újítottam, narancslekvárral gyúrtam össze, ami még nagyon sűrűnek se volt mondható, olyan közepes árkategóriás, 30%-os gyümölcstartalmú. De ha még ettetek finomat! Mintha magába a karácsonyba harapnék bele.

 Hozzávalók:

25 darab golyóhoz

  • 20 dkg édes darált keksz (ha háztartási keksz, akkor kellhet bele cukor vagy méz is)
  • 15 dkg dió
  • vanília (elhagyható, de én szinte minden édes sütibe teszek valamilyen formában)
  • kb. 15 dkg narancslekvár
  • mázhoz: 1 tábla étcsokoládé+1 evőkanál olaj

Elkészítés:

  • mindent összegyúrunk, a lekvárt inkább lassanként adagoljuk, lehet, hogy kevesebb is elég, mert lágyan is finomak ugyan ezek a golyók, de úgy nem egyszerű a csokiba bemártani 
  • golyókat formázunk, hideg helyre tesszük keményedni
  • a csoki 2/3-át az olajjal mikróban vagy gőz fölött teljesen megolvasztjuk, majd az 1/3 apróra tördelt maradékot ebben olvasztjuk el (amatőr temperálás, de jobb, mint a semmi)
  • a golyókat belemártjuk, én egy fogpiszkálóra szúrtam őket, megforgattam a máz felületén, ahol nem fogta be, oda kiskanállal is csurgattam; elég szépek lettek :D 
  • kevés darált dióval lehet díszíteni
  • már csak annyi maradt, hogy hagyjuk a csokimázt megdermedni rajta

 Tényleg kóstoljátok meg, mi nagyon szerettük. :) ♥

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása