Katarzis

Kolozsvári rakott káposzta

2018. március 04. - Katarzis blog

"Ez a kedvenc kajám!"-állapította meg idén már másodszor a férjem, miközben élvezettel pakolta be a szerintem is fenséges kolozsvári káposztámat.-"Ilyet én is fogok majd készíteni, írd csak le gyorsan a receptjét!"

     Azt persze mindketten tudtuk, hogy az én kézírásom alapján még a hozzávalók beazonosítása se fog sikerülni neki kódfejtők vagy legalább 1-2 patikus közreműködése nélkül, ezért fotózhatatlan étel ide vagy oda, a kolozsvári káposzta receptje is helyet kap a blogban. (Eddig is csak ezért maradt ki, soha nem tudtam egy kívánatos képet lőni róla. :( ).     Iskoláskorom egyik utált menzás étele volt a rakott káposzta, felnőttként aztán kóstoltam egyik barátunknál (az ízlett!), én pedig legelőször a Horváth Ilona szakácskönyvében lévőt teszteltem. Az annyira tökéletesnek bizonyult számunkra, hogy azóta sem néztem más recept után. Amilyen egyszerű étel, olyan finom, és majdnem annyira fogyókúrás, mint a zsíros kenyér szalonnával. 

 Hozzávalók:

  • 75 dkg savanyú káposzta (gyalult)
  • 1 fej vöröshagyma
  • 35 dkg darált hús (sertéslapocka)
  • pirospaprika, só, őrölt fekete bors, vegeta
  • kevés étolaj
  • 10 dkg rizs
  • 15 dkg füstölt kolbász (amikor kedvem van, kicsit elősütöm-párolom)
  • 3 dl tejföl 
  • 10 dkg füstölt szalonna

Elkészítés:

  • a káposztát kevés olajon megpároljuk (egy kevés vizet is szoktam alá önteni, mert hajlamos vagyok leégetni)
  • a hagymát felkockázzuk, olajban üvegesre pároljuk, megpirítjuk rajta a darált húst, sózzuk, borsozzuk
  • a rizst leveskockás vagy vegetás vízben megfőzzük, leszűrjük, hozzákeverjük a darált húshoz
  • a kolbászt felkarikázzuk, a szalonnát felszeleteljük
  • a magasabb hőálló tálamba a következő sorrendben kerülnek a hozzávalók:  káposzta harmada→rizses hús fele→káposzta másik harmada→kolbász→tejföl→rizses hús másik fele→káposzta→tejföl→szalonna
  • a laposabb tepsimbe a két réteg káposzta közé halmozom az összes rizses húst a kolbászkarikákkal
  • sütőben 25-30 perc alatt átsütjük

 Jó étvágyat! :)

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

György Béres 2018.04.29. 08:39:12

Én már jó ideje megpirítom köménnyel a káposztát.mint a káposztás tésztához. A húst a rizssel,és a tejföllel összekeverve ,egy rétegben rakom a káposzta közé. Egyszer így csináltam,azóta mindenki így kéri a környezetemben.

Katarzis blog 2018.05.22. 18:12:10

Biztos, hogy a kömény íze nem rontja el! Köszönöm az ötletet, György! :)
süti beállítások módosítása