Katarzis

Így készül a házi túró rudi

2016. május 12. - Katarzis blog

Túróból amit ki lehet hozni, én mindent megpróbálok. Épp a túró rudi maradna ki?

Nem mondom, hogy egy csettintés és kész van, de egyáltalán nem nehéz, mindössze a külalak, ami miatt kicsit babrás, pontosabban a csokival való bevonás, ameddig nem lesz ilyen gépem, nem valószínű, hogy megkedvelem a folyamatnak ezt az utolsó fázisát.  :D

                 

 

 A gyári túró rudi összetétele sem titok, videókban pontosan bemutatják, mi és hogyan, de ha te magad, otthon szeretnél készíteni, akkor inkább olvass tovább. :) 

 

Így készül a házi túró rudi

 

Hozzávalók:

  • 25 dkg túró
  • 5 kanál porcukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • vanília (a rúd kikapart belsejével lenne az isteni, de ha csak vaníliás cukor vagy pár csepp aroma van, az is jó)
  • 3 teáskanál zselatin (először 4 teáskanálnyival készítettem, de a végeredmény kicsit gumis lett. 3-al viszont nehezebb vele dolgozni, lágyabb marad. Dönteni kell tehát, melyik a fontosabb! Vagy próbálni így is, úgy is. :) )
  • 2 tábla csoki (nekünk étcsokival kicsit keserű, tejcsokival szoktam bevonni; az menjen rá, amit szerettek vagy a nektek bevált tortabevonó)

Elkészítés

  • a zselatint beáztatjuk kevés vízben (szűk 0,5 dl-ben)
  • a túrót szűrőn áttörjük
  • belereszeljük a citromhéjat, beletesszük a vaníliát és a porcukrot
  • a zselatin közben megduzzadt, felmelegítjük folyóssá, de forrnia nem szabad! 
  • hozzákeverjük a túróhoz, turmixgéppel jól összekeverjük
  • kicsit híg lesz, hideg helyen állni hagyjuk, hogy formázható legyen
  • tetszőleges nagyságú rudakat sodrunk, próbáltam nedves kézzel is, celofánnal is, én a celofánra (vagy folpackra) szavazok, a kezemmel amennyire tudtam csináltam csúnya kis rudakat, ebbe beleraktam, ráhajtottam egy másik réteget, és igazítottam formásabbra, szebbre(?), ismerős is volt nekem ez a mozdulat, hát persze!, a kijevi csirkemellbe ugyanígy készül a vajas töltelék
  •  ha nem sietünk, rakjuk be a hűtőbe vagy a fagyasztóba a kis hengereket, hadd keményedjenek, az olvasztott csoki ne lágyítsa olyan könnyen
  • gőz fölött megolvasztunk egy fél tábla csokoládét (nagyon vigyázzunk, hogy egyetlen csepp víz se menjen bele, használhatatlanná teszi! Ki kellesz enni az edényből a csokimorzsát! :) )
  • sütőpapírra rudacska hosszúságú és szélességű sávokat húzunk belőle, erre szépen ráültetjük mindegyiket

Így készül a házi túró rudi

  • ha a csoki alul megkeményedett, a többit is felolvasztjuk, és lecsurgatjuk vele a rudakat (én még késsel is simogattam őket, hogy mindenhol egyenletes legyen, de így sem mehetnének szépségversenyre, igaz, ez a tökéletlen külalak ennél az édességnél senkit nem zavar)
  • a kész túró rudit késsel óvatosan leválasztjuk a sütőpapírról, ha a csoki teljesen megszáradt

Így készül a házi túró rudi

 

   Készül a rudak mellett mindig néhány laposabb gombóc is, olyanok mint egy-egy négercsók. Amikor először készítettem, csak ezt mertem megmutatni a gyerekeknek, s mikor közölték velem, hogy "hát ez épp olyan ízű, mint a túró rudi, csak ennek finomabb a csokija", akkor árultam el, hogy milyen meglepetést szántam nekik akkor délután. 

 

A május a Katarzis blog gasztro kategóriájában a házilag készíthető finomságok hónapja. Leginkább olyan élelmiszerek elkészítését mutatom be, amelyeket általában vásárolni szoktuk. Tarts velem, ha te is keresed az olcsóbb megoldásokat, de legfőképpen akkor, ha szeretnél egészségesebben, természetesebben, adalékanyag-mentesen étkezni, hacsak van rá lehetőség.

A képre kattintva jobbnál-jobb házilag készíthető recepteket találsz.

Készítsd magad hónap!

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása