Katarzis

Ilyen a Twix és a Snickers, ha itthon készül

2016. május 19. - Katarzis blog

Amikor elkészítettem és megkóstoltam a házi Twixet, az volt az első gondolatom, hogy ebből aztán mindenkinek elég lesz egyetlen darab, az tuti. Hihetetlenül tömény: édes és csokis egyszerre és akkor már nem is bántam, hogy a keksz-részébe nem tettem több cukrot, mert az az első kóstolásra csak úgy önmagában elég íztelennek tűnt. A Snickers jobban bejött nekem: a sós földimogyoró a mézédes karamellel valami isteni párost alkot, nemhiába olyan népszerű ez a csokiszelet. 

 Két édesség, Twix és Snickers, pontosabban ezekhez hasonlító nyalánkság (ugyanolyan soha nem lesz, mint a bolti) készült egyszerre, hiszen szinte csak egy réteg mogyoró a különbség (vagy csak úgy tűnik az olyan laikusnak mint jómagam), és hasznos is néha két legyet ütni egy csapásra, az mindig időt és energiát takarít meg nekünk.

Ugyanaz a kekszes alap, ugyanaz a karamellkrém, az egyik részbe megy még mogyoró, aztán kapja mindkettő ugyanazt a csokitéteget legfelülre.

Snickers házilag

 

Twix házilag

 

Kekszes alap

(18×27 cm-es tepsihez; a kis magas tálcák, amelyekben elkészítem épp fele ekkora, így ezt a lapot sütés után kétfelé vágom, egyik feléből Twix lesz, a másikból Snickers.)

Hozzávalók:

  • 10 dkg liszt
  • csipet szalalkáli 
  • 4 dkg vaj
  • 1 tojás
  • 4 dkg porcukor

A szalalkálit belekeverjük a lisztbe (csak úgy szárazon, most nem futtatjuk), hozzámorzsoljuk a vajat és összegyúrjuk a porcukorral és a tojással. Kinyújtjuk és sütőpapírral bélelt tepsiben pár perc alatt megsütjük. (Én nem nyújtottam, hanem a masszát szétnyomkodtam már benne a tepsiben, de ez látszik is a végeredményen, nem túl egyenletes. :D )

Karamellkrém:

  • 10 dkg cukor
  • 10 dkg vaj
  • 510 g sűrített tej (azt is én készítettem, lásd ide kattintva)

A cukrot karamellizáljuk, hozzáadjuk a vajat, s amíg olvad simára is keverjük őket. Hozzáadjuk a sűrített tejet és folyamatos kevergetés mellett forraljuk fel. Csendesebb lángon főzzük még 8-10 percig, majd tegyük oldalra kicsit hűlni. Még melegen osztom kétfelé, és az egyik részbe belekeverek 100 g pörkölt sós mogyorót. 

A krémet akkor kenem a magas tálcába épp méretre vágott kekszre, ha már nem folyik, de még jól kenhető. Ha a mogyoró miatt nem akar kisimulni, tegyünk a tetejére sütőpapírt vagy celofánt és úgy egyengessük, én simára ütögettem. (Na jó, annyira sima nem lett, a kép mindent elárul.) Hideg helyen szépen meg fog keményedni a krém és vágható lesz. Lehet az egészet feldarabolni és egyenként minden oldalról bemártani olvasztott csokiba, én csak a tetejére kentem, de ha csomagoljuk pl. kirándulásra, akkor teljesen bevonva az igazi.

A fenti recept egy omlósabb, törékeny karamellkrémet ad, a Twixhez ez tökéletes, de a Snickershez még kikísérletezem az igazi nyúlósat, amit nem törnek meg a mogyoró-darabok (próbálom mézzel-tejszínnel), mindig is azt a karamellcukorkát szerettem, amelyiktől mindenki féltette a fogtöméseit.   :D :D :D

 

A május a Katarzis blog gasztro kategóriájában a házilag készíthető finomságok hónapja. Leginkább olyan élelmiszerek elkészítését mutatom be, amelyeket általában vásárolni szoktuk. Tarts velem, ha te is keresed az olcsóbb megoldásokat, de legfőképpen akkor, ha szeretnél egészségesebben, természetesebben, adalékanyag-mentesen étkezni, hacsak van rá lehetőség.

A képre kattintva jobbnál-jobb házilag készíthető recepteket találsz.

Készítsd magad hónap!

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása