Katarzis

Hókifli, a legomlósabb aprósüti

2016. november 24. - Katarzis blog

Van egy sütemény, amit a mai napig az ősrégi receptünk alapján sütök, ez pedig a hókifli. Próbáltam ugyan megreformálni, de olyan omlós, porhanyós, mint ahogyan először kóstoltam (és megszerettem) nem lett sem az egészségesebb (margarinnal gyúrt), sem az élesztős változat.

 Nem szépítem: én így érzem kicsit benne a zsír ízét, de talán csak azért mert évek óta étolajjal főzök. Engem nem zavar, de aki érzékeny az ilyesmire vagy más miatt utasítja el ezt (az egészségesség szempontjából tényleg sokat vitatott) hozzávalót, maradjon inkább a vajnál vagy margarinnál, csupán azt kell figyelembe venni, hogy a zsír az 100% zsiradék, a margarin, vaj pedig a legjobb esetben is csak 70-80 %, tehát több kell belőle!

 

hokifli

 

Hozzávalók:

(bögre: 2,5 dl-es)

  • 4 bögre liszt (kb. 550 gr)
  • 1 bögre zsír (kb. 225 gr)
  • 2 dl tejföl
  • 4 vaníliás cukor (édesszájú vagyok, de még nekem is elég bele ennyi cukor, kb. 4 dkg-nyi ami a 4 tasakban van)
  • csipet só
  • fél kávéskanál szódabikarbóna
  • reszelt citromhéj (elhagyható)
  • lekvár (nem folyós; üstben főtt szilvalekvár van az enyémben) vagy mák esetleg dió (a bejglim tölteléke ehhez is jó)
  • igazi vaníliás porcukor, amibe a megsült kifliket beleforgatjuk

 

Elkészítés:

 

A lisztet összekeverjük a sóval, vaníliás cukorral, szódabikarbónával, elmorzsoljuk benne a zsírt és összegyúrjuk a tejföllel.

Folpackba csomagolva hidegre tesszük, ez lehet fél óra vagy akár fél nap is.

Átgyúrjuk, majd kinyújtjuk és kétféleképpen formázhatjuk: 

-pogácsaszaggatóval vagy pohárral (7 cm átmérőjű) köröket vágunk ki, arra megy a lekvár, aztán félbehajtjuk óvatosan, jól összenyomkodjuk, így lesznek a holdacskák (csacsifüle) 

hokifli3

vagy

 -egy tányér (20 cm átmérőjű) mentén kört vágunk a kinyújtott tésztából, a köröket 8 cikkre osztjuk, a legszélesebb részére teszünk egy pöttynyi lekvárt, feltekerjük, kicsit meghajlítjuk, ez a forma inkább a "kiflisebb"

hokifli2

Vigyázzunk, hogy ne süssük túl!

Még melegen porcukorba forgatjuk. Másnap még finomabb. Hét lakat alatt pedig akár 1-2 hétig is eláll.  ♥

 

hokifli6

 

hokifli

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása