Katarzis

10 csavaros film, hogy ne legyen unalmas a január

2019. január 07. - Katarzis blog

A filmeket megszakító reklámokkal ki lehet kergetni a világból, ezért mostanában szinte már csak neten "tévézek". Romantikus film is jöhet, ha épp olyan a hangulatom, vígjáték is, ha nem egyedül kell végigröhögnöm, de ha igazán jó filmet akarok nézni, szinte mindig a thrillerek vagy a krimik között keresgélek. A megszokottól kissé eltérő recept következik, mellyel minden unalmas (nem csak) januári este feldobható.

Hozzávalók:

  • pihe-puha, könnyű, de meleg takaró
  • meleg tea vagy forralt bor (én így készítem)
  • 1 tál pattogatott kukorica (akár karamellás is)
  • egy igazán izgalmas, fordulatokban bővelkedő film

Ez utóbbihoz ajánlom néhány személyes kedvencemet:

 

   Láthatatlan vendég (Contratiempo, 2016)

 

   Az egyik legjobb krimi és thriller egyben, amit mostanában láttam. Adva van egy gyilkosság és persze egy gyanúsított is, aki nem mellesleg az év üzletembere és maga is elszenvedője a brutális támadásnak. De akkor hogyan lesz belőle mégis gyanúsított? Mi történt a teljesen zárt szobában és mik az előzmények, ami miatt mindez megtörtént? A nyugdíj előtt álló, de minden tekintetben profi sztárügyvéd feladata, hogy kiderítse az igazságot és minden aprócska részlet ismeretében felmentesse védencét vagy akár a valódi gyilkost is megtalálja. Az elejétől a végéig izgalmas filmben pontról pontra történik az események felidézése, ami egyáltalán nem bonyolult, mégis elképesztően csavaros. 

 

Viharsziget (Shutter Island, 2010)

 

  A Martin Scorsese rendezésében, Leonardo DiCaprio főszereplésével készült film egy világtól elzárt sziget elmegyógyintézetében játszódik. Megmagyarázhatatlan, hogyan tudott bárki megszökni egy ilyen helyről, ráadásul épp egy elmebeteg nő, akit gyermekei megölése miatt kell itt fogva tartani és kezelni. Két rendőrbíró azért utazik a szigetre, hogy kiderítse, mi és hogyan történt valójában. Az igazság keresését nem könnyíti meg, hogy egyikőjüknek saját látomásaival is meg kell küzdenie.

 

Keresés (Searching, 2018)

 

  Bár a történet sablonosan indul (egy 16 éves lány eltűnik, és az egyedülálló apa mindent megtesz, hogy előkerítse őt), a legérdekesebben felépített krimi, amit valaha láttunk, ugyanis a történések minden egyes másodpercét digitális eszközökön keresztül látjuk, általában webfelületeken, de egy-egy híradó vagy utcai kamera felvétele is helyet kap a filmben. Az időszerű mondanivalók (figyeljünk oda a gyermekeinkre, ne legyenek számunkra idegenek, vagy akár az, hogy szülőként, nagyszülőként sem árt otthon lenni a közösségi hálók világában, legalább ismeret szintjén) cseppet sem tolakodóan vannak beépítve a történetbe, a készítők a mély mondanivalók helyett inkább a folyamatosan fenntartott feszültségre helyezték a hangsúlyt, ezért ez a krimi egyetlen percig sem unalmas, mégis a végére tartogatja a nagy csattanóját. Minden korosztálynak izgalmas thriller!

 

Törés (Fractura, 2007)

 

  Ha egy filmben Anthony Hopkins is játszik, az rossz film nem lehet. Persze, hogy ő játssza a gyilkost ebben az izgalmas krimiben, már a legelején be is vallja (látjuk is), hogy lelőtte a feleségét. De ezután jön csak a furfang, hiszen büntetőjogilag nem állnak össze az ügy részletei, ez-az hiányzik, és a vádlott is úgy dönt, ő mégis ártatlan. A helyettes kerületi ügyésznek (Ryan Gosling) úgy kellene megoldania a reménytelennek látszó ügyet, hogy közben saját karrierjén se essen csorba.

 

Who Am I-Egy rendszer sincs biztonságban (2014)

 

  Leginkább a fiatalabb korosztály (illetve akik szeretik a virtualitást) tudják igazán érteni és élvezni ezt a kispályás és nagypályás cyberbűnözőkről szóló filmet. A szórakozásnak indult hakkerkedésből halálosan komoly játszma lesz, végül az Interpol előtt kell színt vallani (nem voltam spoileres, így kezdődik a film), ami végig pörgős, sőt még az utolsó pillanatokra is tartogat érdekes és váratlan fordulatot. A Who Am I a Német Filmakadémia díjátadóján a legjobb vágás, a legjobb hang, valamint a legjobb látványtervezés kategóriájában is nyertes lett, valószínű az ezekbe fektetett munkáknak is köszönhető, hogy egy roppant élvezhető és izgalmas film, amit én egyszerre éreztem thrillernek és néha vígjátéknak.

 

  A tökéletes trükk (The Prestige, 2006)

 

  Kissé nehezen vettem rá magam, hogy megnézzek egy századforduló idején játszódó filmet, de nem volt rossz döntés, a Tökéletes trükk izgalmas, fordulatos, helye van ebben a listában. Két fiatal bűvész, varázsló versenyéről szól a film, ami nem minden esetben ártatlan játszadozás. Érdekes alaptörténet, pörgős cselekmény, kiváló színészi játék.

 

Ismeretlen férfi (Unknown, 2011)

 

   A főszereplő (Liam Neeson) egy baleset utáni kómából arra ébred, hogy a saját felesége sem ismeri meg és valaki elrabolta az életét, személyazonosságát. Mivel senki nem hisz neki, kénytelen egyedül kinyomozni, hogy mi történt, egyetlen segítsége az a taxislány, akivel a balesete előtti percekben találkozott. 

 

Memento (2000)

 

  A főszereplő, Leonard, egyetlen célnak szenteli mindennapjait: megtalálni azt az embert, aki megerőszakolta és megölte feleségét. Nincs egyszerű dolga, főképp amiatt, hogy ritka és gyógyíthatatlan betegségben szenved, az amnézia egy olyan formájában, amikor csak pár percig képes emlékezni a vele történtekre. Hogy tudjon haladni célja felé, polaroid fotókkal dokumentál minden vele történt eseményt, ezzel és más trükkökkel próbálja összerakni a már megszerzett ismeretek darabkáit. A film szinte minden szereplője, még maga Leonard is gyanússá válik, mire választ kapunk a legfontosabb kérdésre, hogy mégis ki a gyilkos. 

 

    Hét nővér (What Happened to Monday, 2017)

 

   A nem túl távoli jövőben játszódó filmben a túlnépesedés megakadályozására bevezetik a "csak egy gyerek" törvényt, a nem engedelmes családoktól pedig elveszik a többedik szülötteket. De 7 nővérnek, 7 ikertestvérnek sikerül megmenekülni, nagyapjuk egyetlen személyi azonosság alatt neveli fel, járatja iskolába őket. Mindegyikük hetente csak egyszer mehet el otthonról, ezért pedig ismerniük kell egymás cselekedeteit, előző napi történéseit, hogy senki ne essen ki a szerepéből. Habár kicsinyke világuk tökéletesen meg van szervezve, nehogy kiderüljön az igazság, a külsőre 7 egyforma nővér igazából 7 különböző személyiség, összetartozásuk mégis nyilvánvalóvá válik, amikor egy nap egyikük nem megy haza, ezzel pedig a többi testvér életét is kilátástalanul ellehetetleníti. 

 

   Holtodiglan (Gone Girl, 2014)

 

 

  Aki az utóbbi években izgalmas filmet keresett, már valószínűleg látta a Holtodiglan-t. Akik még nem, ajánlani tudom, könyvben inkább, de a film is izgalmas, fordulatos. Adva van egy nyomtalanul eltűnt, feltehetőleg elrabolt feleség és egy aggódó férj, aki akár a bűncselekmény elkövetője is lehet. Keszekusza történések és felszínre törő családi titkok következnek, melyek kissé orránál fogva rángatják a nézőt, de mindennel találkozunk eközben, ami egy izgalmas filmhez szükséges: szerelem, intrika, rejtélyek, gyilkosság és sok-sok csavar, hogy egyetlen percig se legyünk biztosak, kinek is szurkolunk hát ebben a sztoriban. A vége is tartogat meglepetést, még ha kissé másabbat is, mint amit egy film végétől elvárnánk.

 

       Ha pedig inkább vígjátékokat kerestek, nézzetek be ebbe a listába:

20 megunhatatlan vígjáték, hogy elkerüld a téli depressziót

Ha tetszett a bejegyzés, megköszönöm, ha megosztod a barátaiddal is. Facebook-oldalunkhoz csatlakozva elsőként értesülsz a legújabb bejegyzéseinkről és az aktuális témákról is. Köszönöm, hogy itt voltál!

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása